5 تا از مهمترین ویژگی های سرور مجازی ایران

گسترش صنعت IT و ارائه خدمات الکترونیک و در بستر اینترنت باعث شده است تا سرویسهای جدیدتر و کارآمدتر جایگزین روشها و متدهای قدیمی تر و پر هزینه تر شود . قبلتر از اینکه تکنولوژی های مجازی سازی روی کار بیاید ، برای اینکه بخواهید سایت یا اپلیکیشن خود را در اینترنت منتشر سازید ، باید یک کامپیوتر یا سرور اختصاصی برای اینکار در نظر میگرفتید . سرورهای اختصاصی بسیار قدرتمند هستند و تمامی قدرت سرور و پهنای باند را در اختیار خواهید داشت ولی به دلیل هزینه هایی بالاتری که سرور اختصاصی نسبت به سرور مجازی دارد ، در ابتدای کارتان این هزینه برای شما مقرون به صرفه نمیباشد و شما میتوانید با تهیه سرور مجازی ایران و در دیتاسنترهای داخل ایران ، میزبانی سایت یا اپلیکیشن تان را انجام دهید .

 

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا VPS (Virtual Private Server)، یک نوع سرور است که به صورت مجازی اجرا می‌شود و برای هر کاربر یک فضای جداگانه در نظر گرفته شده است. در واقع، سرور مجازی با استفاده از تکنولوژی مجازی‌سازی، به شما امکان می‌دهد تا به صورت جداگانه و با منابع مستقل، سرویس های خود را در فضای اختصاصی خود ران کنید. این نوع سرویس، بین سرویس‌های هاست اشتراکی (Shared Hosting) و سرور اختصاصی (Dedicated Hosting) قرار دارد و بسته به نوع کاربرد، قابل استفاده است.

اگر سرور اختصاصی را به یک ساختمان مسکونی چند طبقه تشبیه کنیم ، سرور مجازی یکی از واحد های این ساختمان خواهد بود . ارائه کننده گان سرور مجازی ، پلنهای مختلفی از سرور مجازی را به کاربران ارائه میکنند و هر شرکت و کاربری میتواند بر اساس نیاز خود اقدام به خرید سرور مجازی کند . برای اینکه آشنایی بهتری با سرور مجازی داشته باشید میتوانید مقاله زیر را مطالعه نمایید :

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی میتواند برای موارد مختلفی مثل میزبانی سایت ، راه اندازی اپلیکیشن ، راه اندازی گیم سرور ، خرید سریعتر در بورس ، دسترسی به سایت های خارجی که ایران را تحریم کرده اند و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد . 

 

منظور از سرور مجازی ایران چیست؟

دیتاسنترهای بسیار بزرگی در سطح دنیا و کشورمان ایران وجود دارد که هرازان سرور اختصاصی را داخل خود میزبانی میکنند و امکان ارائه سرور مجازی را خواهند داشت . بسیاری از شرکت های هاستینگ در ایران و خارج از ایران ، یکی از محصولاتی که به کاربران خود ارائه میکنند ، سرور مجازی میباشد . 

سرور مجازی ایران ، در واقع لوکیشن فیزیکی سرور میباشد که داخل دیتاسنترهای ایران است . سرور مجازی خارج ممکن است در هر کشور دیگری باشد برای مثال سرور مجازی آلمان ، سرور مجازی فرانسه و سرور مجازی هلند از پر استفاده ترین سرورهای مجازی خارج در میان کاربران ایرانی میباشد .

سرور مجازی ایران مناسب برای تمامی شرکت ها و کاربرانی میباشد که بازدیدکنندگان و کاربران سایت یا اپلیکیشن آنها داخل ایران هستند . این سرویس به دلیل اینکه در بستر اینترنت داخلی ایران میباشد ، تحت هیچ شرایطی برای کاربران ایرانی با اینترنت ایران قطع نمیشود . بنابراین اگر صاحب فروشگاه اینترنتی هستید و مشتریان تان ایرانی میباشند ، پیشنهاد میشود تا اقدام به خرید سرور مجازی ایران از کلون کلود نمایید تا کاربران تان با سرعت بالایی به سایت و اپلیکیشن شما دسترسی داشته باشند و مشکل کندی شبکه ای نداشته باشید .

 

تفاوت سرور مجازی ایران و سرور مجازی خارجی

اصلی ترین تفاوت بین سرور مجازی ایران و سرورمجازی خارجی در لوکیشن آنها و بستر شبکه ای سرویسها میباشد . سرور مجازی خارجی در دیتاسنترهایی مثل هتزنر و ovh نگهداری میشود و از قوانین اینترنت بین الملل تبعیت میکنند ولی سرور مجازی ایران از قوانین داخلی پیروی میکند .

سرور مجازی خارجی را میتوانید برای ورود به سایتهای بورسی خارجی مثل فارکس و بایننس یا بسیاری دیگر از صرافی های خارجی استفاده کنید . بسیاری از توسعه دهنده گان داخل ایران ، با شرکت های خارجی یا در سایت های فریلنسری خارجی فعالیت میکنند که ایران را تحریم کرده اند ، بنابراین میتوانند با تهیه سرور مجازی خارجی ، از این مورد استفاده کنند .

گاها ممکن است برخی از کاربران قصد راه اندازی سایتی را داشته باشند که بازدیدکنندگان غیر ایرانی داشته باشند . سرور مجازی خارجی همچنین برای اینکار مناسب میباشد .

 

5 مورد از ویژگی های سرور مجازی ایران

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به سرعت 5 مورد از مهم ترین ویژگی های سرور مجازی ایران را با یکدیگر بررسی کنیم و اینکه چرا کاربران و توسعه دهندگان ایرانی باید اقدام به تهیه سرور مجازی ایران کنند :

  1. سرور مجازی ایران با پورت شبکه 1 گیگ ، سرعت دسترسی اینترنتی مناسبی را به کاربران و بازدیدکنندگان سایت شما میدهد . این مورد باعث میشود تا سایت شما TTFB بالاتری برای بازدیدکنندگان و مشتریان تان از داخل ایران داشته باشند . TTFB یا Time To First Byte یکی از مواردی است که در سئو بسیار مهم است . چراکه بازدیدکننده شما باید با سرعت مناسبی وارد سایت شوید . طبق گزارشهای اعلام شده ، سرعت لود سایت باید کمتر از 3 ثانیه باشد تا کاربر را به خود جذب کند.
  2. شبکه اینترنت ایران گاها اختلالاتی با اینترنت بین الملل دارد و در برخی بازه های زمانی ممکن است به حدی بالا باشد که سایت شما برای بسیاری از کاربران و مشتریان تان در دسترس نباشد و این مورد برای ساعت ها رخ دهد . مزیت استفاده از سرور ایران در این امر خواهد بود سایت شما در هر زمانی ، برای کاربران از داخل ایران ، در دسترس میباشد .
  3. با توجه به روند افزایشی قیمت دلار ، تهیه سرویسهای خارجی برای کاربران به صرفه نمیباشد و هزینه بسیار بالاتری در حدود 2 برابر بیشتر را در پی خواهند داشت . مسلما شما میتوانید با هزینه پایین تر سخت افزار با کیفیت تر و منابع بیشتری را روی سرور مجازی ایران دریافت کنید .
  4. تعرفه پایین ترافیک برای سرویس های داخلی ، این مورد یکی از دلایلی است که تمامی سرویس دهنده گان تماشای فیلم ، سرورهای داخلی را برای میزبانی سایت خود انتخاب میکنند . چراکه بازدیدکنندگان میتوانند با هزینه کمتری محتوای شما را مشاهده کنند .
  5. ارتباط با پشتیبانی فنی بسیار راحت تر از سرویس دهندگان خارجی میباشد . شما با یک تماس تلفنی و ارسال تیکت میتوانید مشکل خود را با شرکت هاستینگ تان مطرح نمایید .

 



خرید و سفارش تمامی خدمات هاست فروشگاهی ، هاست وردپرس یا لینوکس ، هاست ویندوز ، هاست پایتون و هاست nodejs

خرید سرور مجازی ایران ، سرور مجازی خارج با مناسب ترین قیمت و تحویل آنی



دیدگاه شما