دسته بندی : هاستینگ   سرور  

5 نفر مقاله را پسندید

اگر خوشتون اومد لایک کنید




سرور مجازی چیست

در این مقاله آموزشی قصد داریم تا با یکدیگر بررسی کنیم که سرور مجازی چیست تا دقیقتر مشخصات سرور مجازی پرسرعت را بررسی کنیم . سرور مجازی یا vps یا همان Virtual Private Server یکی از محصولاتی است که امروز اکثر شرکت های هاستینگ ایرانی و خارجی ارائه می کنند .

 

سرور مجازی چیست

سرور مجازی یا vps در واقع یک کامپیوتر قدرتمند می باشد که همیشه روشن هست و هیچ وقت از 24 ساعت روز خاموش نخواهد شد . حتی اگر شما پس از اینکه کارتان با vps تمام شد ، سرور مجازی تان همچنان روشن خواهد ماند . این قابلیت باعث میشود تا شما بتوانید کارهای مختلفی روی سرور مجازی انجام دهید . سرور مجازی در واقع یک سرور است که با کمک تکنولوژی های مجازی سازی ، بین چندین کاربر ( مثل شما ) تقسیم میشود و هر قسمت آن را یک سرور مجازی یا vps می گویند . در واقع اگر سرور کلی را مثل یک آپارتمان در نظر بگیرید ، سرور مجازی یک واحد از آن آپارتمان خواهد بود.

VPS یا Virtual Private Server همانطور که از نامش مشخص است ، یعنی سرور مجازی خصوصی ... پس این سرور مجازی به صورت شخصی کاملا در اختیار شماست و شخص یا کاربر دیگری به آن دسترسی نخواهد داشت . بنابراین هیچ یک از منابع سرور مجازی شما ، مثل CPU و Ram یا هارد سرور مجازی ( vps ) شما به هیچ کاربر دیگری اشتراک ندارد . پس خیالتان از بابت امنیت اطلاعات سرور مجازی تان کاملا راحت باشد .

سرور مجازی دقیقا مثل سرور اختصاصی میباشد و اگر بخواهیم بررسی کنیم که vps به چه صورت کار می کند باید عرض شود که ، ساختار کلی آن دقیقا مثل سرور اختصاصی است یعنی در نهایت پس از خرید vps ، از یک شرکت معتبر ، اطلاعات ورود به سرور مجازی برایتان ایمیل میشود . شما در مراحل خرید سرور مجازی در هر سایتی ، باید یک سیستم عامل انتخاب کنید . برای مثال اگر نیاز به سرور مجازی بورس دارید ، باید اقدام به سفارش سرور یا سیستم عامل ویندوز نمایید .

 

کارایی vps چیست؟

خب کارایی سرور مجازی به یک موضوع خاص محدود نمیشود . بگذارید این مسئله را این طور بیان کنیم که شما با کامپیوتر شخصی تان چه کارهایی را انجام می دهید ؟ فیلم میبینید ، در اینترنت و سایت های مختلف جستجو می کنید یا در سایت های ترید ، اقدام به ترید می کنید یا شاید اهل برنامه نویسی و تولید نرم افزار یا گرافیک designer هستید یا یک شخص گیمر !

سرور مجازی دقیقا برای همه ی کارهایی که بالاتر اشاره شد ، کارایی دارد و همه ی این افراد می توانند از سرور مجازی برای سرعت بخشیدن به کارتان یا دور زدن تحریم ها یا نمایش پروزه تحت وب تان ، برای شما کارایی داشته باشد . خب حالا بیاید با هم یک سری از کارایی ها و سرور مجازی مناسب با کار شما را با هم بررسی کنیم :

  • سرور مجازی ترید 

اگر قصد خرید سرور ترید برای کار در صرافی هایی مثل Kucoin یا Binance یا هر صرافی دیگری ، یا نیاز به آی پی ثابت برای ترید یا قصد خرید vpn با آی پی ثابت را دارید یا هر عبارت دیگری که برای کار در بازارهای مالی جهان مثل فارکس را دارید می توانید به لینک خرید سرور مجازی خارج مراجعه نمایید و یک vps خارج از ایران با سیستم عامل ویندوز خریداری و ثبت سفارش کنید :

خرید سرور مجازی خارج

  • سرور بورس

سرور بورس برای اشخاصی مناسب خواهد بود که قصد دارند تا در صف های خرید بورس ایران ، خیلی سریع معامالات خود را برای هسته معامالت ارسال کنند و سرعت اینترنت زیادی را نیاز دارند . کلون کلود با ارائه سرور مجازی ایران در دیتاسنتر آسیاتک ، دقیقا مناسب همین نیاز خواهد بود . همچنین vps ایران کاربردی برای سایت هایی خواهد بود که بازدید لحظه ای زیادی دارند و شما می خواهید در آنها سریعا خرید انجام دهید . مثلا اگر می خواهید در سایت ایران خودرو اقدام به پیش خرید کنید و نیاز به سرور خرید خودرو و سرور مجازی پرسرعت دارید ، می توانید از این سرویس استفاده نمایید . برای سفارش و خرید vps ایران از لینک زیر اقدام نمایید :

خرید سرور مجازی ایران

  • سرور هاستینگ

اگر طراح سایت هستید یا کارهای برنامه نویسی وب انجام می دهید و قصد دارید تا پروژه تان را تحت وب قرار دهید ، می توانید با vps اقدام به انجام این مورد نمایید . سرور مجازی سرعت بسیار بالاتری نسبت به هاست اشتراکی به سایت شما خواهد بخشید .

  • گیم سرور

یکی از موارد استفاده ی سرور مجازی ، برای افرادی است که قصد اجرای بازی های آنلاین روی یک سرور خصوصی را دارند . vps به شما این قابلیت را می دهد تا هر بازی را روی آن نصب کنید و گیم سرور مدنظرتان را کانفیگ کنید .

 

نکات خرید سرور مجازی

برخی از نکات در حین خرید vps که باید به آن ها توجه داشته باشید تا سرویس خوبی را تهیه کنید را با هم برمی شماریم . همانطور که بالاتر خدمتتان عرض شد ، سرور مجازی حاصل تقسیم یک سرور اختصاصی به چند سرور مجازی میباشد . این که شرکتی که در حال خرید vps از آن هستید ، روی سرور اصلی ، چندین سرور مجازی راه اندازی کرده است و الان در حال ارائه یک سرور مجازی دیگر به شما هم میباشد از سمت شما قابل بررسی نیست . پیشنهاد ما این می باشد که اقدام به خرید سرور مجازی با قیمت مناسب از شرکت های معتبر نمایید که نماد اعتماد الکترونیکی نیز داشته باشند .

یکی از مهم ترین ویژگی های سرور مجازی ، ارائه هارد ssd روی سرور می باشد . امروزه تهیه سرور هایی که روی هاردهای HDD قدیمی هستند ، تقریبا منسوخ شده است ولی همچنان برخی از شرکت های هاستینگ ایرانی اقدام به ارائه این نوع سرویس می کنند . پس از خرید سرور مجازی حتما نوع هارد را از داخل سیستم عامل چک کنید . دلیل این اصرار نیز به خاطر آن است که هارد های ssd باعث میشود تا سرور مجازی شما سرعت بالاتری داشته باشد و در نهایت کیفیت بالاتری را تجربه کنید .

 

نحوه کار با سرور مجازی

به صورت کلی امروزه در حال حاضر 2 نوع سیستم عامل داریم که جزء پرکاربرد ترین سیستم عامل های دنیا هستند . ویندوز و لینوکس . اگر قصد اتصال به سرور مجازی لینوکس را داشته باشید ، می توانید از طریق نرم افزار های ترمینال ، مثل Putty یا MobaXTerm اقدام نمایید . سرور مجازی لینوکس به صورت کلی رابط گرافیکی ندارد و شما امکان تعامل با آن را از طریق خط فرمان یا کامند لاین خواهید داشت .

اما چنانچه قصد خرید سرور مجازی ویندوز را دارید و می خواهید به آن متصل شوید ، باید عرض شد که کار بسیار آسان تری را در پیش دارید . برای اتصال به سرور مجازی ویندوز ، چنانچه سیستم عامل شخصی شما ویندوز است باید اینگونه عمل کنید . ابتدا در سرچ ویندوز تان نرم افزار Remote Desktop Connection را جستجو کنید و پس از اینکه آن را باز کردید در بخش Computer آی پی سروری که از کلون کلود خریداری کردید را وارد نمایید و روی دکمه connect بزنید و در ادامه نیز یوزر و پسوردی که در اختیارتان قرار داده شده است را وارد نمایید .اگر می خواهید از طریق گوشی همراه تان که اندروید یا ios است به سرور مجازی متصل شوید ، باید از google play یا app store اقدام به دانلود نرم افزار Remote Desktop که آیکون قرمز رنگی دارد ، نمایید . پس از آن برای اتصال به سرور مجازی با پشتیبانی چت آنلاین کلون کلود در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند .

 

 

 

 



خرید و سفارش تمامی خدمات هاست فروشگاهی ، هاست وردپرس یا لینوکس ، هاست ویندوز ، هاست پایتون و هاست nodejs

خرید سرور مجازی ایران ، سرور مجازی خارج با مناسب ترین قیمت و تحویل آنی



دیدگاه شما