خرید هاست ایران

در این مقاله قصد داریم تا توضیحاتی در ارتباط با سرویس میزبانی وب و هاست ایران بدهیم و اینکه چرا سایت های ایرانی باید اقدام به خرید هاست ایران کنند . آیا هاست ایران بهتر است و سرعت بالاتری نسبت به هاست خارج خواهد داشت . بررسی این مسائل نیازمند آگاهی از مسائل شبکه ای و سخت افزاری می باشد و ما قصد داریم تا شما را از این مسائل آگاه سازیم تا بتوانید تصمیم گیری درستی داشته باشید .
هاست یک فضای اشتراکی است که مناسب برای راه اندازی سایت و سامانه های پرتال کاربری تحت وب و یا اسکریپت های آنلاین و تحت وب می باشد . در واقع اگر بخواهیم دقیقتر بیان کنیم که هاست چیست بهتر است شما یک هارد تحت وب را در نظر بگیرید که اطلاعات تان روی آن و در بستر اینترنت قرار میگیرد و می تواند روی سرور هاست تان پردازش شود . علاوه بر هارد، رم و cpu نیز روی هاست به شما ارائه می شود تا بتوانید پردازش های مدنظرتان را انجام دهید و اطلاعات را ذخیره سازی کنید .
سرویس هاست روی یک سرور سخت افزاری در دیتاسنتر ایجاد می شود . چنانچه این سرور سخت افزاری در دیتاسنتر های داخل ایران نگهداری شود ، به آن هاست ایران می گویند و اگر در دیتاسنترهای اروپایی مثل آلمان و فرانسه و هلند و لوکیشن های دیگر، نگهداری شود به آن هاست خارج می گویند . در واقع در تعریف هاست ایران یا هاست خارج ، منظور موقعیت فیزیکی سرور هاست خواهد بود .

ویژگی های هاست با کیفیت

سرویس هاست با کیفیت دارای ویژگی ها و مشخصه های خاصی می باشد و شما در طول دوره ای که سرویس را خریداری می کنید این مورد را متوجه خواهید شد . از مهم ترین ویژگی هایی که هر طراح سایت یا برنامه نویسی پس از خرید هاست به آن اشاره می کند ، سرعت هاست می باشد . این ویژگی ، بارزترین خصوصیت هر سرویس هاستی است که حتی افراد مبتدی نیز با توجه به این قابلیت ، می توانند کیفیت هاست را تعیین کنند . سرعت هاست یکی از ویژگی هایی است که به چند عامل دیگر وابسته است.. در واقع وجود این چند عامل در کنار یکدیگر باعث می شود تا سرعت هاست و سرعت سایت شما بالا باشد .
سرعت بالای سایت، از کنار هم قرار گرفتن قدرتمند بودن سخت افزار سرور، پورت اختصاصی و شبکه پایدار هاست و به کارگیری نرم افزارهای به روز . کنار هم قرار گرفتن این پارامترها ، در مجموع باعث کیفیت بالای هاست خواهد شد . 

برخی از ویژگی های هاست با کیفیت عبارتند از :

  • پشتیبانی 24 ساعته هاست
  • سرعت بالای انتقال اطلاعات و هاست پرسرعت
  • آپتایم بالا و قطع نبودن هاست در بازه های زمانی مختلف
  • شبکه اینترنتی پایدار و در دسترس
  • منابع سخت افزاری قدرتمند
  • عدم فروش بیش از حد هاست به کاربران مختلف ( انجام ندادن oversell روی سرور هاست )

سرعت دسترسی

آپتایم بالای هاست یکی دیگر از این فاکتورهاست . درنظر داشته باشید هر مرتبه که می خواهید وارد سایت تان شوید ، سایت تان از دسترس خارج شده است یا هاستتان timeout های زیادی داشته باشد . این مورد شاید برای یک مرتبه ذهن شما را درگیر نکند ولی اگر زیاد با این مورد مواجه شوید ، مسلما باعث نارضایتی شما از سرویس دهنده هاستتان خواهد شد .
پیشنهاد همیشگی ما به کاربران ایرانی مان به این صورت می باشد که " چنانچه مشتریان و بازدیدکنندگان سایتی که می خواهید راه اندازی کنید، ایرانی هستند و با اینترنت ایران سایت شما را مشاهده خواهند کرد، حتما اقدام به تهیه هاست ایران نمایید. " چراکه در صورتی که شما هاست ایران را خریداری کنید و بازدیدکنندگان سایت تان نیز ایرانی باشند ، بازدیدکنندگان با سرور داخل ایران ارتباط برقرار می کنند که در شبکه داخلی ایران است و نیازی به خروج این ترافیک به خارج از ایران و بازگشت مجدد آن به داخل نخواهد بود . پس در این حالت سرعت هاست شما ناخودآگاه بالاتر خواهد رفت .

هاست ایران یا خارج؟

یکی از باورهایی که شاید در میان برخی از کاربران وجود داشته باشد ، کیفیت پایین سرویس دهنده های داخل ایران می باشد که در حال حاضر یک باور غلط می باشد به این دلیل که دیتاسنترها و قطعات سخت افزاری داخل ایران که از سمت شرکت هاستینگ  معتبر ارائه می شود، پاسخگوی نیازهای کاربران داخلی خواهد بود . علاوه بر آن وضعیت شبکه اینترنت به این صورت می باشد که تهیه خدمات اینترنتی و بر بستر داخلی ایران کیفیت بالاتری را به شما ارائه خواهد کرد . در حال حاضر بزرگترین سرویس دهنده های ایرانی و استارت آپ های داخلی تماما در دیتاسنترهای داخلی نگهداری می شوند . پس جای نگرانی از بابت خرید هاست ایران نداشته باشید و اگر قصد راه اندازی سایت و ارائه خدمات به کاربران داخل ایران را دارید، حتما اقدام به تهیه هاست ایران نمایید .
قیمت هاست یکی از موارد دیگر تاثیر گذار در خرید هاست است . با رشد شدید نرخ ارز و دلار، مسلما هزینه سرویس های خارجی به ضرر مشتریان و سرویس دهنده گان ایرانی می باشد . چراکه سرویس دهنده مجبور به افزایش قیمت سرویس هاست خارج خواهد بود که در نتیجه نارضایتی مشتری را به همراه خواهد داشت .

خدمات ضد تحریم

یکی دیگر از مسائلی که برنامه نویسان و توسعه دهندگان ایرانی همیشه در حین خرید سرویس برای پروژه شان مدنظر دارند و باید لحاظ کنند این است که آیا پروژه شان از سرویس دهنده خارجی استفاده می کند که ایران را تحریک کرده است یا خیر... کلون کلود   توانسته است تا برخی از بزرگترین سرویس دهنده هایی که ایران را در لیست تحریم های خود قرار داده اند ، دور بزند و زمینه استفاده از خدمات شرکت های بزرگ خارجی را برای ایرانیان نیز فراهم سازد .  با کمک این نوع خدمات شما قادر هستید تا بدون هیچ مشکلی از سرویس های هاست ایران استفاده نمایید و دیگر نگرانی از بابت خرید هاست ایران نداشته باشید .

چرا هاست ایران بخریم؟

خرید هاست ایران در وحله اول باعث افزایش سرعت سایت خودتان خواهد شد و این موضوع را مطمئنا پس از شروع پروژه طراحی سایت تان درک خواهید کرد . وضعیت اینترنت بین الملل ایران در بازه های مختلفی از روز، در حالت نامساعدی قرار میگیرد و این موضوع می تواند باعث ایجاد مشکل بازدید روی سایت شما شود . همچنین از نظر امنیت اطلاعات، با توجه به اینکه شرکت های اروپایی می توانند هر لحظه اقدام به مسدود کردن سرویس ایرانیان در دیتاسنترهای خود کنند و اطلاعات ایشان را بازگردانی نکنند . 

خلاصه مطلب

اگر شما قصد راه اندازی و ایجاد کسب و کاری را دارید که مشتریان و کاربران آن عموما ایرانی هستند و عمده بازدید از سایت شما از لوکیشن ایران انجام می شود ، مطمئنا تهیه سرویس های هاست ایران برای شما مناسب تر می باشد و باعث خواهد شد تا کاربران ایرانی با سرعت بالاتری سایت شما را مشاهده کنند . همچنین از لحاظ هزینه نیز تهیه هاست ایران بسیار بهتر و مقرون به صرفه تر خواهد بود .



خرید و سفارش تمامی خدمات هاست فروشگاهی ، هاست وردپرس یا لینوکس ، هاست ویندوز ، هاست پایتون و هاست nodejs



دیدگاه شما