دسته بندی : لینوکس   هاستینگ  

28 نفر مقاله را پسندیدند

اگر خوشتون اومد لایک کنید




خرید هاست خارج

سرویس هاست یکی از مناسب ترین سرویس ها برای راه اندازی سایت و میزبانی سایت می باشد . امروزه شرکت هاستینگ های بسیار زیادی در ایران، سرویس هاست خارج یا سرویس هاست اشتراکی ایران را به کاربران ارائه می کنند . کلون کلود از شرکت های پیشگام در حوزه میزبانی سایت در ایران است که با ارائه سرویس هایی در داخل یا خارج ایران، توانسته است تا اقدام به ارائه هاست با کیفیت بالا داشته باشد . طی سال های اخیر توسعه کسب و کارها در فضای اینترنت به نحوی بوده است که، طراحی سایت و توسعه کسب و کار در فضای مجازی برای بسیاری از قشرهای کاری جزئی از ملزومات حساب می آید . یکی از اصلی ترین مواردی که در تهیه سرویس هاست باید به آن دقت داشته باشید، آپتایم هاست و سرعت هاست می باشد . در این مقاله قصد داریم تا به بررسی خرید هاست خارج بپردازیم و بدانیم که چرا هاست خارج یا چرا هاست ایران خریداری کنیم . با ما همراه باشید .

هاست چیست

در ابتدا سوالی که وجود دارد این است که سرویس هاست چیست و چه کارایی دارد . ما در مقاله ایی مجزا به تفصیل شروع به بررسی آن داشتیم که هاست چیست و چه افرادی نیاز به سرویس هاست خواهند داشت . پیشنهاد می شود برای آشنایی کامل با سرویس هاست، مقاله هاست چیست را مطالعه نمایید تا با آن آشنایی پیدا کنید . خب اگر بخواهیم خیلی کوتاه توضیح دهیم، باید اعلام کرد هر سرویسی که تحت بستر اینترنت قرار داشته باشد و کدهای سایت، اطلاعات سایت یا اپلیکیشن شما را میزبانی کند و در فضای اینترنت به آن دسترسی داشته باشید را هاست می گویند . هاست در لغت به معنای میزبان می باشد . در واقع شرکت هایی که وظیفه نگهداری از اطلاعات شما در شبکه جهانی اینترنت را برعهده دارند، شرکت هاستینگ یا شرکت میزبانی وب گفته می شود .

با توجه به تعریف هاست، باید اعلام کرد که سرویس هاست، سرویسی است که باید اطلاعات شما را 24 ساعته و برای تمامی روزهای سال به صورت مستمر و با کیفیت و سرعت بالایی میزبانی کند . بنابراین نیاز است تا علاوه بر سرعت و کیفیت بالا، پشتیبانی 24 ساعته نیز داشته باشید تا در صورتی که هرگونه مشکلی برای سایت یا سرویس هاست تان ایجاد شود، شما بتوانید با پشتیبانی شرکت مربوطه در ارتباط باشید و مشکل تان را پیگیری کنید .

ویژگی های هاست خارج

خب در ابتدا باید بررسی کنیم که چرا اسم این سرویس رو هاست خارج اعلام می کنند و چه ویژگی هایی باعث شده است تا این نام گزاری روی آن انجام شود ... دیتاسنترهای مختلفی در نقاط مختلف دنیا وجود دارند که وظیفه آن ها انتقال اطلاعات و اتصال nodeهای شبکه ای به یکدیگر خواهد بود . هاست خارج، سرویس میزبانی وب است که در دیتاسنتر های خارج از ایران است . در واقع سرور هاست داخل دیتاسنتری خارج از ایران می باشد . برای مثال هاست لینوکس آلمان ، به سرویسی گفته می شود که در دیتاسنترهای آلمان نگهداری می شوند یا هاست ایران به سرویسی گفته می شود که در دیتاسنترهای ایرانی و داخل کشور میزبانی میشود . هاست خارج مناسب برای سایتهایی است که کاربران آن ها خازج از ایران هستند .

  • هاست خارج در دیتاسنترهای بزرگ خارجی و اروپایی مثل آلمان، فرانسه نگهداری می شود .
  • هاست خارج مناسب کسب و کارهایی است که کاربران و بازدیدکنندگان آن، عدمتا از خارج ایران است . به همین دلیل و با توجه به وضیعت شبکه ای ایران، تهیه هاست خارج برای آن ها مناسب تر خواهد بود .
  • دیتاسنتر های بزرگ مثل OVH و Hetzner که بسیاری از ایرانیان با آنها کار می کنند، شبکه قدرتمندی دارند و آپتایم بالایی خواهید داشت .
  • رفع تحریم ها و استفاده از خدمات و سرویس دهنده هایی که ایران را تحریم کرده اند .
  • کیفیت سخت افزار و قطعات به روزتر
  • مناسب تر برای سئو

خب مواردی که بالاتر گفته شد، مواردی هستند که بنده طی سال های اخیر مشاهده کردم و به آنها اشاره شده است . شاید یکی از بزرگترین مزایایی که می توان به آن اشاره کرد، بهبود سئو و رفع تحریم ها باشد . البته موردی که عرض شد، کاملا نسبی است... چراکه برای بهبود سئو، سایت شما علاوه بر اینکه باید برای گوگل با سرعت بالایی باز شود برای کاربر و بازدیدکننده واقعی نیز با سرعت مناسبی نمایش داده شود . مورد دیگراستفاده از خدمات و سرویس هایی است که ایران را تحریم کرده اند . به طور مثال برخی از پلاگین های وردپرسی یا سرویس دهنده های بزرگ دنیا، ایران را در لیست کشورهای تحریم شده قرار داده اند و به همین دلیل تهیه هاست خارج برای برخی کاربران نیاز می باشد .

مشکلات هاست خارج

هاست خارج در دیتاسنترهای خارجی نگهداری می شود و به همین دلیل در مواقعی که اینترنت بین الملل ایران با مشکل مواجه شده باشد و از ایران دسترسی به سرویس های خارج وجود نداشته باشد، سایت و سرویسهای شما عملا قابل استفاده نمی باشد . همچنین به دلیل اینکه موقعیت فیزیکی سرور از ایران دور است ، ارسال و دریافت اطلاعات با سرعت پایین تری انجام می شود ( این میزان در حد میلی ثانیه می باشد در حات طبیعی ) . اطلاعات و دیتای شما در کشوری خارج از ایران قرار دارد و در صورتی که هر مشکلی برای هارد یا دیتای شما رخ دهد، دسترسی مستقیم به آن نخواهید داشت . بنابراین باعث تهیه هاست ایران در این شرایط مناسب تر می باشد .

از لحاظ کیفیت سخت افزار نیز چنانچه شما از شرکت هاستینگ مطمئنی که خدمات با کیفیت به شما ارائه می کند، سرویس را تهیه نمایید این قبیل از مشکلات برایتان رخ نخواهد داد . چراکه تفاوتی در ایران یا خارج بودن نخواهد داشت و قطعات استفاده شده در سرور هاست ، تا حد زیادی شباهت با ایران دارند . البته این مورد در تهیه و خریداری سرور اختصاصی به این صورت نیست و دیتاسنترهای خارجی و هاستینگ های خارجی قطعات حرفه ای تری را می توانند به شما ارائه کنند .

از لحاظ سرعت اینترنت نیز ، سرور خارج با توجه به اینکه پورت شبکه بهتری با جهان دارند ، سرعت بالاتری را به شما ارائه خواهند کرد . البته باید توجه داشته باشید که هاست خارج برای کاربران ایرانی که می خواهند سایت شما را مشاهده کنند، مناسب نمی باشد . 

نتیجه گیری: هاست خارج مناسب برای کسب و کارها و افرادی است که بازار هدف آنها کاربران خارجی است یا افرادی که قصد استفاده از سرویس هایی را دارند که بنا به هر دلیلی، در ایران سرویس دهی نمی کنند . کلون کلود یکی از باکیفیت ترین سرویس های هاست خارج است و در کشور آلمان سرویس هاست ارائه می کند .

 



خرید و سفارش تمامی خدمات هاست فروشگاهی ، هاست وردپرس یا لینوکس ، هاست ویندوز ، هاست پایتون و هاست nodejs



دیدگاه شما