دسته بندی : هاستینگ   اخبار  

42 نفر مقاله را پسندیدند

اگر خوشتون اومد لایک کنید




هاست ابری ایران


امروزه تکنولوژی با سرعت بسیار بالایی در حال گسترش یافتن است . کاربران اینترنتی به دنبال آن هستند که سرویس با کیفیت تری را تهیه کنند و افراد و شرکت های فعال در حوزه IT و اینترنت نیز مدام در حال ارائه خدمات جدید و به روزتر هستند . هاست سرویس تحت وب می باشد که برای افرادی که قصد طراحی سایت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد . هاست در واقع یک فضای اینترنتی است که به کاربران اجاره داده می شود و آنها می توانند کدهای سایت یا اسکریپت هایی که دارند در بستر اینترنت قرار دهند و از همه جای دنیا به آن دسترسی داشته باشند . سرویس هاست ، بر روی یک سرور اختصاصی و در دیتاسنتر ها نگهداری می شود . بنابراین ، چنانچه این سرور اختصاصی در دیتاسنترهای داخل ایران نگهداری شود، به آن هاست ایران خواهند گفت و اگر در خارج از ایران نگهداری شود به آن هاست خارج می گویند . در این مقاله قصد داریم تا شما را با هاست و هاست ابری ایران آشنا کنیم و مزایا و معایب آن را برشماریم . 

هاست چیست

کمی قبلتر در مقاله ای ، توضیحات کاملی راجع به آنکه هاست چیست و ماهیت آن و اینکه چه استفاده ای دارد، داده شده است اما هم اکنون نیز قصد داریم تا توضیحات جامعی در ارتباط با آن به شما ارائه نماییم . هاست در واقع فضای تحت وبی است که به کاربران اجاره داده می شود و آنها می توانند سورس پروژه شان را روی هاست آپلود کنند . البته باید توجه داشت که این فضا دارای کانفیگ های نرم افزاری بسیاری می باشد تا شما بتوانید کدهای سایت یا اپلیکیشن خود را روی هاست میزبانی نمایید . اصلی ترین سرویس هایی که روی هاست ایران وجود دارند و به کاربران ارائه می شود ، سرویس های وب سرور ( هاست ویندوزی دارای وب سرور IIS و هاست لینوکس دارای وب سرور Apache می باشد ) ، سرویس دیتابیس ( هاست ویندوز دارای SQL Server و هاست لینوکس MySQL می باشد ) ، سرویس های DNS سرور و میل سرور و فایروال های امنیتی نرم افزاری و سخت افزاری و بسیاری موارد دیگر خواهند بود تا در نهایت سرویس با کیفیتی به کاربران ارائه شود .

هاست ایران چیست

هاست یک سخت افزار فیزیکی است و بسته به لوکیشن و دیتاسنتری که در آن نگهداری و میزبانی می شود ، به آن هاست ایران یا هاست خارج خواهند گفت . هاست ایران سرویسی است که در دیتاسنترهای بزرگ داخل ایران نگهداری و میزبانی می شود و به همین دلیل به آن هاست ایران می گویند . هاست ایران یکی از پراستفاده ترین سرویس ها و مناسب ترین انواع سرویس هاست برای کاربران ایرانی می باشد . این سرویس با توجه به موقعیت مکانی نزدیکی که با کاربران ایرانی خواهد داشت ( داخل ایران نگهداری می شود و از طریق اینترنت داخلی به راحتی به آن دسترسی خواهیم داشت ) و وضعیت شبکه بهتری که نسبت به هاست خارج خواهد داشت باعث می شود تا سایت های شما برای کاربران ایرانی با سرعت بالاتری لود شود .

هاست ابری ایران چیست

تکنولوژی cloud این روزها در دنیای IT بسیار مطرح می باشد و تمامی شرکت های بزرگ دنیا رو به استفاده کردن از این فناوری نو آوردند . این تکنولوژی مزیت های بسیاری خواهد داشت و باعث می شود تا کاربران اینترنتی بتوانند تجربه بهتری از خدمات شما بر بستر اینترنت داشته باشند . اما در ابتدا نیاز است تا بدانیم که cloud یا سرویس ابری چیست و چه کارایی هایی دارد . با توجه به وسیع بودن این مسئله ما در مقاله ای مجزا در لینک زیر، راجع به این موارد توضیحاتی را ارائه کرده ایم تا کاربران با موضوع cloud و سرویس های ابری آشنایی پیدا کنند ولی اگر بخواهیم خیلی ساده راجع به این موضوع توضیحاتی ارائه کنیم باید عرض شود که در حالت معمول، شما زمانی که اقدام به خرید هاست اشتراکی می کنید، در حال استفاده از منابع یک سرور اختصاصی هستید ولی در حالتی که از سرویس های ابری و کلود استفاده می کنید ، به طور همزان در حال استفاده از منابع چندین سرور هستید و این باعث می شود تا کیفیت بالاتری داشته باشید .

هاست ابری چیست

 

 

هاست ابری ایران سرویسی است که تنظیماتی متفاوت تر از هاست معمولی خواهند داشت و به همین دلیل کیفیت بالاتری را به کاربران ارائه خواهد کرد . در سرویس هاست ابری ایران که دارای تکنولوژی های روز دنیا مثل تکنولوژی cloudlinux است هر کاربری صرفا به اندازه مشخصی می تواند از منابع سرور خود استفاده کند و بالاتر از این منابع قادر به استفاده کردن نخواهد بود . این قابلیت، بسیار تاثیر گذار در کیفیت هاست خواهد بود چراکه در این شرایط سرویس هاست پایدار خواهد ماند و در هیچ بازه زمانی، هیچ کاربری نمی تواند باعث ایجاد اختلال روی سرویس هاست شود . سایت هایی که بازدید بالایی دارند یا نیاز به منابع بالای CPU یا RAM دارند، می توانند از سرویس های قدرتمند تر که منابع بالاتری به آن ها ارائه می کنند، مثل هاست وردپرس کلون کلود استفاده کنند تا میزان منابع بالاتری را در اختیار داشته باشند .سرویس هاست ابری تجربه کیفیت بالاتری به شما ارائه خواهد کرد .

ویژگی های هاست ابری چیست

هاست ابری که از آن با نام تکنولوژی cloud hosting نیز یاد می شود و دارای ویژگی ها و مزایای بسیار زیادی است که آنها را با یکدیگر برمیشماریم :

  1. بالا رفتن کیفیت هاست

  2. افزایش آپتایم هاست

  3. سهولت در ارتقای سرویس هاست

  4. افزایش سرعت سایت

  5. مناسب برای سایت های پربازدید

  6. سخت افزار بیشتر ، ریسک data lost پایین تر

1 - مسلما استفاده از چندین سرور اختصاصی به جای یک سرور اختصاصی standalone خیلی به کمک شما خواهد آمد و کیفیت سرویس شما با کیفیت هاستی که از منابع یک سرور اختصاصی استفاده می کند بسیار بالاتر خواهد بود . در واقع اگر هاست را موتور سایت شما فرض کنیم، شما به جای استفاده از یک موتور برای پیش بردن ماشین تان، روی سرویس هاست ابری از چندیدن موتور به صورت همزمان استفاده می کنید ! در نتیجه کیفیت بالاتری را تجربه خواهید کرد .

2 - استفاده از چندین سخت افزار به صورت مجزا باعث می شود تا در صورتی که هر مشکلی برای یکی از nodeهای محاسباتی مان رخ دهد، سایت، سرویس یا اپلیکیشن ما از دسترسی خارج نشود . در واقع در ساختار ابری به دلیل بهره گیری از چندیدن سرور و منابع، در صورتی که هر یک از قطعات ما دچار مشکل شوند ، قطعی یا مشکلی، سرویس ما را تهدید نکند .

3 - کاربران هر زمان که نیاز به منابع بالاتری داشته باشند ، با چند کلیک ساده ، می توانند خیلی سریع سرویس شان را به منابعی که نیاز دارند ارتقا دهند . در این حالت هیچ گونه قطعی یا downtime سرویس شما را تهدید نخواهد کرد و هاست ابری شما به سرعت به پلان های بالا ارتقا خواهد یافت .

4 - استفاده از چندین سرور مجزا و بهره گیزی از منابع سخت افزاری چند سرور باعث افزایش سرعت سایت شما می شود و مسلما سرعت بیشتری به سایت یا اپلیکیشن شما خواهد بخشید . امروزه تمامی سرویس دهنده های بزرگ و سایت های بزرگ ، مجبور به استفاده از سرویس های ابری خواهند بود تا بتوانند کیفیت بالاتری را به کاربران ارائه کنند .

5 - سایت های پربازدید نیاز به سرورهای توزیع شده در لوکیشن های مختلف و دیتاسنترهای مختلف خواهند داشت و مسلما هاست معمولی یا یک سروراختصاصی به تنهایی نیازشان را رفع نخواهد کرد . این نوع از سایت ها و اپلیکیشنها باید اقدام به تهیه و استفاده از سرویس هاست ابری نمایند .

6 - یکی از بزرگترین دغدغه های کارشناسان و مهندسین IT نگهداری از اطلاعات و جلوگیری از بین رفتن اطلاعات است . از همین رو ، استفاده از هاست ابری مسلما باعث می شود تا شما با خیالی آسوده، توسعه پروژه تان را انجام دهید و به هیچ مشکلی برنخورید چرا که در سرویس های ابری، اطلاعات شما همزمان روی چندیدن هارد نگهداری می شود و چنانچه هر یک از این هاردها پیش بیاید، پروژه شما بدون مشکل به کار خود ادامه می دهد .

نتیجه گیری : هاست ابری یکی از پایدارترین و با کیفیت ترین سرویس هاست می باشد که امروزه شرکت های بزرگ دنیا نیز رو به استفاده کردن از این تکنولوژی آورده اند . هاست ابری ایران مناسب برای کاربران ایرانی است که عمده بازدیدکنندگان سایت شان از داخل ایران هستند و بیشتر سرویس دهی و بازدید ایشان به داخل ایران مربوط خواهد بود . کلون کلود شرکت هاستینگ ایرانی است که خدمات هاست ابری ایران با کیفیت بالایی را به کاربران ارائه خواهد کرد .



خرید و سفارش تمامی خدمات هاست فروشگاهی ، هاست وردپرس یا لینوکس ، هاست ویندوز ، هاست پایتون و هاست nodejs



دیدگاه شما