دسته بندی : هاستینگ  

29 نفر مقاله را پسندیدند

اگر خوشتون اومد لایک کنید




تفاوت هاست با سرور

طی مقالاتی سعی بر توضیح این مورد داشتیم که هاست چیست و چه کاربردی دارد و اینکه سرور چیست یا کدام یک مورد نیاز کار شما خواهد شد . کلون کلود در این مقاله قصد دارد تا به توضیح این مورد بپردازد که تفاوت هاست با سرور در چه مواردی است . پیشنهاد می شود که حتما مقاله هاست چیست را مطالعه نمایید تا اگر آشنایی ندارید، با آن آشنا شوید . ما در این مقاله قصد داریم تا ابتدا نگاهی اجمالی به سرویس هاست و سرور بیاندازیم و در ننهایت تفاوت بین این دو را با یکدیگر بررسی کنیم . با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به بررسی این 2 سرویس محبوب بپردازیم . 

سرور چیست؟

سرور یک نام کلی است که اگر بخواهیم دقیق تر بررسی کنیم، خود شامل چندین سرویس مجزا با قیمت های متفاوت خواهد بود . سرور در عمل ، مجموعه ای از قطعات و وسایل الکترونیکی مثل cpu ، رم ، هارد ، فن و ... است که هر کامپیوتر و سیستم شخصی معمولی نیز شامل این موارد خواهد بود . سرور ها با توجه به توانایی بالاتر و قدرت بالاتری که دارند، می توانند به صورت 24 ساعته در حال ارائه خدمات باشند . سرور ها خود به چند بخش تقسیم می شوند که از میان می توان به سرویس های زیر اشاره کرد :

  • سرور مجازی
  • سرور اختصاصی

سرور مجازی، سرویس کوچک شده ای از سرور اختصاصی است که مناسب برای سایت هایی است که بازدیدشان رو به افزایش است و هاست اشتراکی نیاز ایشان را رفع نخواهد کرد . این سرویس با کمک مجازی سازهایی مثل KVM به کاربران ارائه می شود . سرور اختصاصی ، در واقع یک سرور کامل است ( سرور کامل منظور این است که تمامی منابع سرور، از جمله ram و cpu در اختیاز شماست ) . این سرویس به نسبت هزینه بالاتری که از سرویس سرور مجازی دارد، هزینه بالاتری هم نسبت به سرور مجازی خواهد داشت . تصویر زیر یک نمای کلی از سرور اختصاصی است که به کاربران ارائه می شود .

سرور اختصاصی

دقت داشته باشید شما با تهیه سرویس سرور مجازی یا سرور اختصاصی در حال استفاده از سرویس به مراتب با کیفیت تر و قوی از هاست اشتراکی خواهید بود و قاعدتا هزینه آن نیز از هزینه سرویس های اشتراکی بالاتر خواهد بود . سرورها علاوه بر هزینه بالاتر نیازمند دانش فنی بالا خواهند بود تا بتوانید آن را مدیریت و کانفیگ کنید . مدیریت و پشتیبانی از سرور و نرم افزارهای داخلی آن بر عهده مالک سرور است و شرکت هاستینگ مسئولیتی در قبال سرویس هایی که روی سرور تان دارید، نخواهد داشت .

هاست چیست؟

سرویس هاست یک سرویس اشتراکی است که امروزه بسیاری از وب سایت ها برای شروع کارشان، اقدام به تهیه آن خواهند کرد . این سرویس مناسب سایت هایی با بازدید معمولی خواهد بود . البته دقت داشته باشید که سرویس هاست نیز به بخش های مختلفی دسته بندی می شود و به نوعی سطح بندی خاص خود را خواهد داشت که در ادامه انواع آن را اعلام می کنیم . هاست به معنی میزبان است و در واقع فضایی می باشد که شما برای یک بازه زمانی مشخص ( مثلا هاست سالانه که در واقع یک سال انقضا دارد ) آن را تهیه خواهید کرد . این حجم فضا می تواند توسط شخص شما که قصد خرید هاست را دارید ، در مراحل خرید هاست مشخص شود . شرکت هاستینگ خوب، در مشخصات پلان های سرویس هاست خود، علاوه بر میزان فضایی که به کاربران ارائه می کند ، میزان رم و cpu که به آن شخص تخصیص می دهد را نیز درج خواهد کرد .

سرویس هاست ، به صورت مشخص برای راه اندازی سایت و خدمات تحت وب می باشد . کاربران می توانند بر اساس زبان برنامه نویسی یا سیستم مدیریت محتوایی که دارند ، اقدام به خرید هاست کنند . انواع هاست عبارتند از :

  • هاست وردپرس
  • هاست لینوکس
  • هاست پربازدید
  • هاست اختصاصی
  • هاست ویندوز
  • هاست پایتون

تمامی این سرویس ها از لحاظ ماهیت یکی هستند و تفاوتی  با هم ندارند ولی قیمت آن ها با یکدیگر متفاوت است . دلیل آن چیست ؟ هر سرویس هاستی به شما سرویس های مختلف و ویژگی های مختلفی را ارائه می کند . برای مثال، هاست وردپرس یک نوع سرویس هاست خواهد بود که با توجه به میزان منابع بالای cpu و رم می تواند کیفیت بالاتری را به شما ارائه کند در غیراینصورت شما روی هاست وردپرس هم قادر هستیند تا سایت با cms جوملا یا پرستاشاپ یا هر سایتی که با زبان php و دیتابیس mysql نوشته شده است را میزبانی کنید .

هر یک از مواردی که خدمت شما اعلام شد، نوعی از سرویس های هاست هستند که برای کاربران با نیازهای مختلف ارائه می شوند . چنانچه سوالی در ارتباط با سرویس های هاست، ذهن شما را درگیرد کرده است ، می توانید با ارسال پیام برای چت آنلاین کلون کلود، سوالتان را با واحد پشتیبانی در میان بگذارید . سرویس هاست مدیریت شده است و دائما از سمت واحد پشتیبانی فنی ما بررسی و چک می شوند . همچنین هاست دارای کنترل پنل هاست خواهد بود که از طریق آن به راحتی قادر به مدیریت فایل ها و دیتابیس های تان یا ارسال و دریافت ایمیل سازمانی هستید .

تفاوت هاست با سرور

طبق توضیحاتی که خدمتتان اعلام شد ، سرور ها کاملا متفاوت از سرویس هاست خواهند بود و کیفیت بالاتری نیز خواهند داشت . مهم ترین تفاوت های سرویس هاست با سرور عبارتند از :

  • قیمت سرور ها از سرویس های هاست بالاتر خواهند بود
  • مدیریت راحت تر سرویس هاست نسبت به سرور مجازی ... پیشنهاد میشود چنانچه دانش کافی در ارتباط با سرور و مدیریت سرور ندارید، اقدام به تهیه سرویس های هاست اختصاصی نمایید که نیاز به مدیریت شما نخواهند داشت .
  • کیفیت سرویس هاست از سرور پایین تر خواهد بود . چراکه سرویس هاست به صورت اشتراکی می باشد و منابع بین کاربران تقسیم خواهد شد . این در صورتی است که سرور ها منابع اختصاصی به کاربران ارائه می کنند .

خلاصه مطلب :

دقت نمایید اشتراکی بودن هاست می تواند باعث ایجاد اختلالات مختلفی مثل مشکلات سئو یا اسپم شدن آی پی و بلک لیست شدن آی پی اشتراکی سرویس هاست شود . سوالی که شاید هم اکنون نیز ذهن شما را درگیر کرده است ، هاست بخریم یا سرور؟

پیشنهاد ما به کاربران این است که اگر در ابتدای کار هستید و تازه قصد راه اندازی یک سایت را دارید ، استفاده از هاست برای شما بسیار مناسب است . حتی امروزه سرویس های هاست بسیار قدرتمندی ارائه می شوند که می توانند مثل یک سرور مجازی قدرتمند برای شما عمل کنند تا شما نیازی به سرور نداشته باشید . برای مثال سرویس هاست وردپرس کلون کلود کیفیت بالایی را به شما ارائه خواهد کرد . همچنین اگر بازدید سایت تان بالاست یا سایت تان به منابع بیشتری نیاز دارد ، بهتر است تا برای سایت تان سرور تهیه نمایید .



خرید و سفارش تمامی خدمات هاست فروشگاهی ، هاست وردپرس یا لینوکس ، هاست ویندوز ، هاست پایتون و هاست nodejs



دیدگاه شما