دسته بندی : لینوکس   هاستینگ  

8 نفر مقاله را پسندید

اگر خوشتون اومد لایک کنید




هاست لینوکس چیست

اگر این سوال ذهنتون رو درگیر کرده که هاست لینوکس چیست و اصلا چه زمانی ممکنه به کارتون بیاد ، احتمالا به تازگی قصد دارید که سایت راه اندازی کنید و یک سری تحقیقات در این باره هم انجام دادید . خب ما توی این مقاله آموزشی از کلون کلود دقیقا قصد داریم تا با هم یه بررسی راجع به هاست و میزبانی وب و خدمات شرکت های هاستینگ توی ایران داشته باشیم و بررسی کنیم که چرا شما باید از هاست لینوکس استفاده کنید یا چرا نباید استفاده کنید! با ما همراه باشید .

بری اینکه بتونیم دقیقا متوجه بشیم که هاست لینوکس چیه و چه کاربردی داره باید اول بدونیم که هاست چیست . چنانچه آشنایی با سرویس هاست ندارید و دقیق نمی دانید که کارایی آن چیست پیشنهاد میشود ابتدا مقاله زیر که در ارتباط با هاست می باشد و در آن کامل راجع به هاست توضیحات داده شده است را مطالعه نمایید .

مقاله پیشنهادی کلون کلود : هاست چیست؟

 

هاست چیست؟

هاست در اصطلاح به معنای میزبانی می باشد ، یعنی میزبانی از سایت . خب حالا اگه بخوایم دقیقتر بدونیم ، باید عرض شود که سایت مجموعه ای از کدها و اطلاعات از قبل تعیین شده است که طراح سایت یا برنامه نویس از قبل آن ها را طراحی و ایجاد کردند . این کدها و اطلاعات باید روی یک سرور و تحت اینترنت قرار بگیرند تا برای همه افراد در دنیا قابل مشاهده باشند . هاست دقیقا همان سرور و فضایی است که شما نیاز دارید تا سایتی که برایتان طراحی کرده اند را روی آن قرار دهید . هاست اشتراکی در واقع سروری است که با کمک نرم افزارهای بسیار زیادی پیکربندی شده است و شما قابلیت  میزبانی سایت و ارسال ایمیل و بهره گیری از دیتابیس و وب سرور را می دهد . 

شما روی سرویس هاست می توانید علاوه بر میزبانی سایت اقداماتی مثل ارسال ایمیل هم داشته باشید . در واقع خیلی از افراد صرفا نیاز دارند تا بتوانند اکانت های ایمیلی مثل info و admin روی دامنه اختصاصی خود داشته باشند . برای اینکار ، می توانند از هاست اشتراکی استفاده کنند و به راحتی ارسال و دریافت ایمیل روی دامنه خودشان و با ایمیل شخصی خودشان داشته باشند . حتی بسیاری از برنامه نویسان می توانند اسکریپتهای خود را روی هاست قرار دهند و از قابلیت های سرور استفاده کنند . کلون کلود با ارائه هاست لینوکس و هاست وردپرس و ارائه تمامی خدمات میزبانی وب می تواند در تمامی مراحل طراحی سایت و ثبت دامنه و میزبانی سایت در اینترنت شما را راهنمایی کند .

 

هاست لینوکس چیست؟

هاست لینوکس نوعی از انواع هاست می باشد که سیستم عامل آن ، لینوکس می باشد . از مهم ترین دلایل معروف بودن این نوع سرویس هاست ، ارزان بودن سرویس هاست لینوکس نسبت به سایر خدمات هاست اشتراکی می باشد . دلیل دیگر نیز می توان به مدیریت و استفاده ساده و آسان از هاست لینوکس اشاره کرد . به این دلیل که کاربران و خریداران هاست لینوکس ، هیچ نوع درگیری در کانفیگ ، مدیریت یا تنظیمات هاست لنیوکس ندارند .

در حال حاضر چه در ایران چه در خارج ایران ، خدماتی مثل هاست لینوکس و هاست وردپرس و هاست هایی که زیر مجموعه و هم نام این سرویس ها هستند ، از سیستم عامل centos و کنترل پنل هایی مثل cpanel و directadmin استفاده می کنند . این کنترل پنل ها ، مدیریت و کار با سرویس هاست را بسیار ساده و آسانتر می کنند . برای مثال ، شما به راحتی پس از خرید هاست می توانید از بخش File Manager در کنترل پنل تان ، اقدام به آپلود فایل ها و کدهای سایتتان نمایید . همچنین هر سرویس دهنده هاست ، پس از اینکه سرویس را خریداری کردید نیم سرورهایی را برایتان ارسال می کنند تا به راحتی روی دامنه تان ست کنید و دامنه تان به هاست متصل شود و سایت شما در اینترنت قابل نمایش باشد .

اکثرا شرکت هاستینگ به این صورت هستند که روی سرویس هاست لینوکس ، از پشته ی LAMP استفاده می کنند . LAMP مجموعه ای از سرویس ها و نرم افزارهاست . Linux و Apache و Mysql و PHP یا به اختصار همان LAMP . برخی از شرکت های معتبر هاستینگ در ایران ، هم اکنون به جای استفاده از وب سرور Apache از وب سرور Litespeed استفاده می کنند که کیفیت بسیار بالاتری نسبت به آپاچی دارد و سرعت بالاتری به سایت شما می دهد . برخی دیگر از شرکتها نیز از Nginx به عنوان وب سرور استفاده می کنند . شما حتما بهتر است در زمان خرید ، این مورد را جویا شوید که روی هاستتان ، چه ویژگی ها و feature هایی نصب می باشد .

 

هاست لینوکس یا ویندوز

در دنیای واقعی ویندوز کلمه ای نام آشنا تر از لینوکس است . سیستم عامل های شخصی اکثر افراد در ایران یا حتی خارج از ایران ، ویندوز است و در واقع این سیستم عامل هنوز محبوبیت خیلی زیادی دارد و درصد خیلی زیادی از افراد در جامعه یا ارگان ها و شرکت های بزرگ ، از ویندوز برای کارها و روزمره شان استفاده می کنند . اما در دنیای سرورها و کامپیوترهای غول پیکر دقیقا برعکس می باشد ! عموما افرادی که در حوزه IT فعالیت دارند و سر و کارشان با سرورهای بزرگ می باشد ، از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند چراکه performance بسیار بالاتری نسبت به سرور های ویندوزی ارائه می کنند .

یکی از سوالات رایجی که کاربران در حین خرید دارند ، دقیقا تفاوت هاست لینوکس و هاست ویندوز است . دقت داشته باشید ، این که سیستم عامل شخصی شما ویندوز می باشد دلیل بر این نیست که شما باید اقدام به خرید هاست ویندوزی نمایید . شما باید قبل از خرید هاست بدانید که زبان برنامه نویسی سایتتان چیست . این مسئله را می توانید از طراح سایتتان جویا شوید . اگر زبان برنامه نویسی تان php است باید هاست لینوکسی تهیه کنید و اگر زبان سایتتان ASP یا .Net Core می باشد ، باید هاست ویندوزی خریداری کنید .

 

مزایای هاست لینوکس

هاست لینوکس به دلیل هزینه پایین تر نسبت به سایر هاست های اشتراکی ، مشتریان بسیار زیادتری هم دارد . همچنین استفاده از قالب های آماده وردپرس باعث شده است که اکثر کاربران ، رو به استفاده از تکنولوژی ها و زبان های برنامه نویسی با محوریت لینوکس داشته باشند . برای مثال ، شما می توانید با هزینه در حدود 3 الی 5 میلیون تومان کلیه کارهای سایتتان را انجام دهید و شروع کنید به قرار دادن به محتوا و محصولاتتان در سایت خودتان . در صورتی که اگر بخواهید برنامه نویس استخدام کنید هزینه تان به مراتب بالاتر از این ارقام خواهد بود . از طرفی سرورهای لینوکسی امنیت بالایی دارند که باعث میشوند تا سایت شما هک نشود یا اطلاعات آن در اختیار سایر افراد قرار گیرد . 

در زیر برخی از مزایای هاست لینوکس را بر میشماریم :

  • هاست لینوکس بسیار به صرفه تر از سایر هاست ها می باشد .
  • سرویس هاست لینوکس امنیت بالایی به کاربران ارائه خواهد کرد .
  • نرم افزارهای open source و رایگان بسیار زیادی تحت سیستم عامل های لینوکسی وجود دارند که این میزان در سیستم عامل ویندوز بسیار کمتر است . به همین خاطر خیلی از شرکت ها وسازمان های بزرگ، رو به استفاده از هاست لینوکس و زیرساخت های لینوکسی می آورند 

 

کلون کلود یکی از ارائه کننده گان خدمات هاستینگ و میزبانی وب در ایران است که با بیش از 5 سال سابقه کار در حوزه خدمات رسانی وب ، توانسته است زیرساختی بسیار امن و با کیفیت بالا به کاربران ایرانی ارائه کند . هاست لینوکس یکی از مهم ترین و طلایه داران محصولات کلون کلود است . در صورتی که هر گونه سوالی در ارتباط با خرید یا مواردفنی هاست لینوکس دارید ، میتوانید از طریق تماس تلفنی ، یا چت آنلاین و سامانه تیکتینگ کلون کلود ، با ما در میان بگذارید .



خرید و سفارش تمامی خدمات هاست فروشگاهی ، هاست وردپرس یا لینوکس ، هاست ویندوز ، هاست پایتون و هاست nodejs



دیدگاه شما