وب سایت چیست

شبکه اینترنت، بزرگترین شبکه جهانی است که هم اکنون در دسترسی بسیاری از کشورها قرار دارد . بخش بسیار وسیعی از اینترنت را وب سایت ها در برگرفته اند . در این مقاله قصد داریم تا توضیحاتی در ارتباط با سایت و اینکه وب سایت چیست به شما ارائه کنیم و شما را با اینترنت و صفحات وب بیشتر آشنا کنیم . سایت ها و اپلیکیشن ها، کمک زیادی در رفع نیازهای روزمره ما دارند و بهتر است تا با آن ها آشنایی بیشتری داشته باشیم .

وب سایت از نگاه ویکی پدیا

وب سایت یک واژه انگلیسی است که از کنار هم قرار گرفتن کلمات web و site تشکیل شده است . وب سایت به معنای تعدادی صفحات وب ( web pages ) خواهد بود که محتوای این صفحات به یکدیگر مرتبط خواهد بود و تحت یک نام دامنه معتبر از طریق اینترنت در دسترس می باشد و روی حداقل یک هاست میزبانی می شود . برای مثال می توانیم از سایت هایی مثل wikipedia.org یا سایت google.com به عنوان بزرگ ترین وب سایتها یاد کنیم . دقت داشته باشید وب سایت هایی که امروزه راجع به آن ها صحبت می شود، منظور وب سایت هایی خواهند بود که از طریق اینترنت و شبکه جهانی در دسترس باشند . بسیاری از شرکت و ارگان های بزرگ وب سایت های داخلی خود را دارند که برای دسترسی کارمندان و خدمات داخلی خود آن ارگان در دسترس است و تحت شبکه خصوصی همان شرکت ، قابل دسترسی می باشند . وب سایت ها باید از طریق دستگاه ها و نمایشگرهای مختلف به درستی در دسترس باشند . به وب سایت هایی که در هر نمایشگری درست و متناسب با سایز نمایشگر، نمایش داده می شوند ، سایت ریپانسیو گفته می شود .

سایت چیست؟

در دنیای اینترنت وب سایت یا سایت دقیقا به یک معنا می باشد و تفاوتی نخواهند داشت . اگر بخواهیم خیلی راحت و ساده بیان کنیم : (( وب سایت ها بخش اصلی و مهم ترین بخش شبکه اینترنت هستند )) شبکه ای که امروزه آن را اینترنت اعلام می کنیم، تشکیل شده از وب سایت های مختلف است که کارایی آن ها ارائه خدمات و سرویس رسانی به کاربران در زمینه های مختلف است . صفحه مرکزی هر سایتی، صفحه اصلی یا صفحه خانه آن سایت نامیده می شود . برای مثال لینک صفحه اصلی مربوط به کلون کلود، این لینک می باشد . سایت در دنیای واقعی اشاره به یک مکان فیزیکی خواهد داشت، به همین دلیل اصطلاح وب سایت تلفظ صحیح تری می باشد . هر وب سایت آدرس مخصوص به خود را خواهد داشت . برای مثال آدرس سایت گوگل، google.com است . یعنی شما هر زمان این آدرس را وارد کنید به وب سایت مربوط به گوگل وارد خواهید شد .

با گسترش یافتن اینترنت و استفاده مردم از آن برای رفع نیازهای روزمره شان، طراحی سایت و خدمات آنلاین اینترنتی توسعه یافته است و بسیاری از وب سایت ها، در حال ارائه خدمات رسانی از طریق اینترنت هستند . دقت نمایید امروزه اینترنت پای خود را فراتر از دستگاه های کامپوتر گذاشته است و تا حد زیادی روی زندگی و عادت های شخصی افراد تاثیر گذاشته است . امروزه بسیاری از افراد وقت زیادی را در شبکه های اجتماعی میگذرانند . در واقع علاوه بر وب سایت ها، اپلیکیشن و اپلیکیشن موبایل نیز یکی دیگر از بخش های اصلی اینترنت شده است .

سایت یا اپلیکیشن هایی که از طریق اینترنت در دسترس هستند، حتما روی سرور ( کامپیوتر قدرتمند ) در بستر شبکه میزبانی می شوند . در واقع کدهای برنامه نویسی شده آن سایت یا اپلیکیشن روی یک کامپیوتر قرار دارد که 24 ساعت شبانه روز روشن است و از طریق اینترنت در دسترس است .

سایت-چیست

 

چجوری سایت راه بندازیم؟

برای راه اندازی سایت فقط کافیه تا در اینترنت شروع به جستجو کنید یا با یک شخص متخصص در زمینه برنامه نویسی وب در ارتباط باشید تا مسئولیت طراحی سایت شما را برعهده بگیرد . شما همچنین می توانید با تماس تلفنی، با شرکت هایی که خدمات طراحی سایت ارائه می کنند و دریافت مشاوره تلفنی یا مشاوره حضوری، پلان طراحی سایت مناسب برای کسب و کارتان را پیدا کنید .

راه اندازی سایت یکی از نیاز های اصلی بسیاری از کسب و کارهاست . امروزه خیلی از خدمات و شرکت ها، در حال کسب درآمد از طریق اینترنت و سایت خود هستند . خیلی از تجارت ها و بیزینس ها به صورت مستقیم این کسب درآمد را انجام می دهند . مثلا شرکت های خدمات اینترنتی، شرکت طراحی سایت، شرکت هاستینگ و بسیاری از مشاغلی که به صورت مستقیم با کامپیوتر سر و کار دارند، به خوبی از اینترنت کسب درآمد می کنند . با تهیه خدمات طراحی سایت کلون کلود، شما می توانید در بازه زمانی بسیار کم، سایت خودتان را راه اندازی کنید و شروع به قرار دادن محتوا برای سایتتان کنید .

ما هم نیاز داریم سایت داشته باشیم؟

شاید شما هم به این موضوع فکر کرده باشید که نیاز دارید تا برای فروشگاه و مغازه خود یا برای شرکت یا سازمانی که در آن مشغول به کار هستید یا حتی برای شخص خودتان، باید سایت طراحی کنید یا خیر . خب بگذارید پاسخ سوالتان را با یک آمار گیری کلی از سرویس های اینترنتی بررسی کنیم .

  • کمتر از 70 % از بیزینس های کوچک دنیا، از طریق اینترنتی فعالیت دارند ( این آمار در سطح بین المللی است ) و تمامی شرکت های بزرگ دنیا دارای سایت اختصاصی و سرویس های تحت وب اختصاصی خود هستند .
  • 85 % از کاربران قبل از تصمیم گیری و خرید در اینترنت جستجو می کنند .
  • 75 % از کاربران اینترنتی، با مشاهده سایت شما و طراحی کلی آن، در رابطه شرکت و ارگان شما نظر می دهند .

با گسترش تکنولوژی، خیلی از افراد نیازهای روزمره خود را از طریق اینترنت رفع می کنند . برای مثال، سایت پوشاک، سایت خرید و فروش کالا، سایت رزرو نوبت، سایت خدمات کامپیوتری ، سایت پزشکی و بسیاری از سایت ها در حیطه های مختلف از این طریق کسب درآمد می کنند .

چه نوع سایتی راه اندازی کنیم؟

سایت های مختلفی با خدمات و اهداف مختلفی در اینترنت وجود دارند . برای مثال سایت هایی مثل گوگل، آمازون ( بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان )، یوتوب یا اپلیکیشنهای شبکه اجتماعی و بسیاری از سایت های شرکتی ، سایت خدماتی، سایت آموزشی ،سایت پزشکی و... در دنیا وجود دارند که در لحظه آماده ارائه سرویس به کاربران هستند . شما در زمانی که با یک شرکت طراحی سایت یا شخص طراح سایت تماس میگیرید باید ابتدا حیطه کاری خود را مشخص کنید . دقت نمایید تفاوت کلی بین مواردی که گفته شد وجود ندارد . اینها صرفا یک دسته بندی کلی هستند تا شما بتوانید راحت تر سرویسی که نیاز دارید را دریافت کنید .

در حال حاضر شرکت های بسیاری به صورت کاملا تخصصی، طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن انجام میدهند . طراحی سایت فروشگاهی، یکی از بهترین انواع طراحی سایت است که هر شخصی می تواند تهیه کند . سایت فروشگاهی، به وب سایتی گفته می شود که صاحب وی سایت در آن می تواند محصولات خود را به صورت گالری به نمایش عموم قرار دهد و افراد از طریق سایت و درگاه های پرداخت اینترنتی معتبر، اقدام به خرید کالا از طریق سایت فروشگاهی کنند .

خیلی از ارگان ها و شرکت ها، نیاز دارند تا رزومه کاری خود را در بستر سایت زیبا و سایت پرسرعتی در نمایش عموم قرار دهند . این افراد می توانند اقدام به تهیه طراحی سایت شرکتی کنند تا رزومه و سوابق کاری خود را روی سایت خود نمایش دهند . وب سایت شرکتی شامل بخش گالری تصاویر و نمایش محصولات یا  خدمات ارگان و شرکت مربوطه خواهد بود .

خلاصه مطلب :

سایت مجموعه ای از صفحات تحت وب است که دارای محتوایی با یک موضوع خاص خواهند بود . طراحی سایت و راه اندازی بستری برای شروع فروش اینترنتی سرویس و محصولات و کالاهایی که در دنیای واقعی انجام می شود، یکی از مناسب ترین و پرسودترین روش ها برای افزایش درآمد شما خواهد بود . شما می توانید از طریق اینترنت خدمات و سرویس های مختلفی را دریافت کنید . اگر نگاهی به اطراف خود کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از اطرافیان شما و خودتان در حال استفاده از سرویس های اینترنتی یا اپلیکیشن های خدمات رسانی هستید و به سمت سایت ها یا اپلیکیشن هایی می روید که کیفیت بالاتری دارند و به راحتی می توانید با آنها کار کنید . 

کلون کلود طراحی و اجرای انواع سایت و اپلیکیشن های تحت وب را برای شما انجام خواهد داد . در صورت تمایل به دریافت مشاوره رایگان، می توانید از طریق چت آنلاین یا تماس تلفنی یا ارسال تیکت به واحد طراحی سایت سوالتتان را با ما در میان بگذارید .





دیدگاه شما