هاست ویندوز چیست؟

شرکت های هاستینگ محصولات متعددی ارائه می کنند که هر یک متناسب با نیازهای دسته مشخصی از کاربران است . هاست ویندوز یا هاست plesk یکی از محصولاتی است که در ایران علاقه مندان بسیار زیادی دارد . در این مقاله قصد داریم تا با همدیگر بررسی کنیم هاست چیست و چه افرادی از سرویس های هاست استفاده می کنند . با ما در ادامه مقاله همراه باشید .

 

هاست چیست؟

کلمه Host به معنای میزبانی می باشد . زمانی که در دنیای IT شخصی این کلمه را به کار میبرد ، عموما منظور سرور یا فضای میزبانی است که تهیه کرده است و سایت یا اپلیکیشن خود را روی آن قرار داده است تا در معرض دید عموم قرار گیرد . برای اینکه بیشتر با سرویس هاست آشنا شوید ، با هم یک مثال را بررسی می کنیم . 

زمانی که شما قصد راه اندازی سایت یا اپلیکیشن دارید ، با یک برنامه نویس در ارتباط خواهید بود یا با یک شخص ماهر که می تواند به شما کمک کند تا سایتتان را راه اندازی کنید . بعد از اینکه مراحل طراحی سایت و راه اندازی آن تمام شد ، طراح سایت یا همان برنامه نویس ، کدهای سایت به همراه دیتابیس را به شما تحویل می دهد و می گوید می توانید از آن استفاده کنید ! خب شما توقع داشتید که ایشان یک سایت را در مرورگر باز کند و سایتتان را به شما نمایش دهد ولی این فکر اشتباه بوده است . چراکه شما با سرویس هاست و جایگاه آن در راه اندازی سایت تان آشنایی نداشتید .

کدهایی که برنامه نویس برایتان زده است ، باید روی یک سرور با اینترنت پرسرعت قرار گیرد که به اینترنت بین المللی وصل باشد . به این صورت شما قادر هستید تا با وارد کردن دامنه سایت در مرورگرتان ، سایتتان را مشاهده کنید . بله دقیقا شما برای اینکه سایت داشته باشید نیاز به یک سرور دارید که همیشه روشن باشد و 24 ساعته از همه جای دنیا در دسترس باشد . خب برای اینکار شما می توانید از سرویس هایی مثل سرور مجازی یا سرور اختصاصی استفاده کنید ولی برای شروع کار ، این سرویس ها توجیه برای کار شما ندارد . چرا که سرور باید کانفیگ شود و تنظیماتی زیادی روی آن انجام شود تا آماده استفاده شما قرار گیرد . خب حالا مشکل تان حل نشده است و سایت شما هنوز در دسترس نیست! در این زمان است که خرید هاست برای شما مناسب خواهد بود . 

هاست اشتراکی سرویس مدیریت شده ای است که توسط شرکت هاستینگ تمامی تنظیمات سرور آن انجام شده است و شما عملا کار خاصی روی آن نخواهید داشت . صرفا فایل ها و سورس پروژه تان را باید روی هاست آپلود کنید . کنترل پنل هاست ویندوز ، کنترل پنل پلسک است و کار کردن با آن بسیار آسان است . برای آشنایی بیشتر با هاست ، لطفا مقاله زیر را مطالعه کنید :

مقاله پیشنهادی کلون کلود : هاست چیست؟

 

هاست ویندوز چه زبان برنامه نویسی را پشتیبانی میکند؟

خب تقریبا متوجه شدیم که هاست چیست و برای چه کاری مناسب است . سوال اینجاست که هاست لینوکس و هاست ویندوز و هاست وردپرس چی هستند و تفاوت آنها در چیست؟ 

زبان های برنامه نویسی مختلفی وجود دارد که برنامه نویسان با آنها کار می کنند . برای مثال در حوزه وب و طراحی سایت اکثرا از زبان هایی مثل ، php و سی شارپ و پایتون یا قالب های آماده وردپرس و فریمورک هایی مثل laravel ، Dnn ، asp و جنگو استفاده می کنند . هر کدام از این زبان ها و چارچوب های برنامه نویسی نیازمندی های خاص و compiler های خاص خود را دارند . برای مثال کسانی که با زبان های php کار میکنند ، عموما از دیتابیس mysql استفاده می کنند و کسانی که با زبان سی شارپ کار می کنند از دیتابیس محبوب خانواده ویندوز به نام SQL Server استفاده می کنند .

برای همین هر سایت یا زبان برنامه نویسی روی یک زیر ساخت نرم افزاری قرار میگیرد . سایت های وردپرسی و به صورت کلی سایت هایی که با زبان php نوشته شده است ، باید اقدام به خرید هاست لینوکس یا خرید هاست وردپرس کنند و اشخاصی که با زبان های سی شارپ و دات نت کور یا dnn و ناپ کامرس ، سایت را طراحی کردند ، باید اقدام به خرید هاست ویندوز کنند .

 

هاست ویندوز مناسب کیست؟

خب همانطور که بالاتر هم اشاره شد هر شرکت هاستینگ ، سرویس هاست با نام های متعددی را ارائه می کند . ما در کلون کلود نیز از این قاعده مستثنی نیستیم و سرویس های هاست اشتراکی مختلفی را به کاربرانمان ارائه می کنیم . هاست ویندوز کلود کلود با پشتیبانی آخرین نسخه از فریمورک ASP و آخرین نسخه از ران تایم ها و SDK های مربوط به دات نت کور و آخرین ورژن Sql Server ، مناسب برای تمامی برنامه نویسان علاقه مند به تکنولوژی های ویندوزی می باشد .

تمامی سایت ها یا اپلیکیشنهایی که با زبان برنامه نویسی سی شارپ یا فریمورک محبوب و قدرتمند ASP.NET توسعه داده شدند ، می توانند از هاست ویندوز استفاده کنند . همچنین cms هایی مثل DNN که آن هم با زبان سی شارپ است و نیاز به SQL Server دارد ، می توانند از این سرویس هاست استفاده کنند . 

 

کنترل پنل پلسک چیست؟

خب حالا که با مفاهیم سرور و هاست آشنا شدیم به عنوان آخرین مطلب قصد داریم تا کمی در ارتباط با کنترل پنل محبوب plesk صحبت کنیم . شما زمانی که هاست را از ما خریداری کردید ، طی یک ایمیل از سمت کلون کلود ، کلیه اطلاعات هاست ، اعم از آی پی برای ارائه به درگاه بانکی ، DNS هاست , مشخصات ورود به هاست و کنترل پنل ویندوزی تان درج شده است . این مشخصات شامل یک آدرس و یوزر و پسورد است .

plesk قابلیت های بسیاز خوبی به شما می دهد و کار شما را در حد چند کلیک ساده میکند . برای مثال شما از طریق این کنترل پنل قادر خواهید بود تا اکانت FTP ایجاد کنید و فایل ها سایت را از طریق ftp روی هاست آپلود کنید یا بخشی به نام File Manager دارد که می توانید فایل ها و کدهایتان را روی هاست مشاهده و ادیت کنید یا فایل جدید آپلود کنید . قابلیت های بسیار مهم دیگری مثل ایجاد دیتابیس از بخش Databases و همچنین امکان ایجاد اکانت ایمیل اختصاصی روی دامنه تان برای شما فراهم شده است و شما هیچ نیازی به تنظیمات و کانفیگ های سمت سرور ندارید و صرفا سایتی که کدنویسی شده است را روی هاست آپلود می کنید و از آن استفاده می کنید .

کلون کلود ارائه کننده خدمات هاستینگ ، ارائه کننده با کیفیت ترین سرویس هاست ویندوز ایران و هاست ویندوز آلمان می باشد . در صورتی که تمایل به خرید هاست ویندوز داشته باشید می توانید با مراجعه به صفحه این صفحه ، سفارش آنلاین بدهید . چنانچه سوالی در ارتباط با خدمات دارید می توانید به صورت تماس تلفنی یا چت آنلاین و ارسال تیکت با واحد فروش یا فنی کلون کلود در ارتباط باشید .

 



خرید و سفارش تمامی خدمات هاست فروشگاهی ، هاست وردپرس یا لینوکس ، هاست ویندوز ، هاست پایتون و هاست nodejs



دیدگاه شما