دسته بندی : هاستینگ   طراحی سایت  

36 نفر مقاله را پسندیدند

اگر خوشتون اومد لایک کنید




بهینه سازی سایت

اگر صاحب وب سایت اینترنتی هستید یا در حال کسب درآمد از سایت تان هستید، مطئنا وقت زیادی برای سایت خود گذاشته اید و یکی از اهداف اصلی شما این است که سایت بهینه ای داشته باشید و همیشه جزو بهترین سایت های در اینترنت باشد . کسب چنین جایگاهی در اینترنت مسلما کاری است که نیاز به زمان خواهد داشت و شما باید برای اینکار وقت زیادی بگذارید . در این مقاله قصد داریم تا برخی از روش های بهینه سازی سایت را با یکدیگر برشماریم . با ما در ادامه این مقاله همراه باشید .

بهینه سازی سایت چیست؟

همانطور که از نام آن مشخص است، مجموعه اموری که موجب بهبود کارایی و کارآمدی سایت شما می شود را بهینه سازی سایت می گویند . بهینه سازی سایت جنبه های مختلفی دارد . یکی از این موارد بهینه سازی سایت برای سئو خواهد بود که اکثر صاحبین کسب و کارهای اینترنتی یا مالکین سایت فروشگاهی به دنبال آن خواهند بود . مورد دیگر بهبود سرعت سایت و موارد داخلی خود سایت، مثل برنامه نویسی، تصاویر، ظاهر کلی یا تجربه کاربری سایت تان خواهد بود . هر یک از این موارد نیاز به تجربه بالایی در زمینه های خاص خود خواهند داشت و فردی که قصد انجام این پروسه را دارد، باید دانش فنی خوبی برای این کار داشته باشد . پس با هم در ارتباط با بهینه سازی سایت از نظر سئو و بهینه سازی سایت از لحاظ سرعت و موارد داخلی سایت صحبت خواهیم کرد .

به یاد داشته باشید اگر می خواهید وارد یک تجارت آنلاین شوید که در آن رقابت شدیدی وجود دارد و قصد نتیجه گرفتن و کسب در آمد از آن را دارید، باید سایت بهینه ای داشته باشید، چه از لحاظ سئو و چه از لحاظ فنی و ساختار کلی سایت ... 

بهینه سازی سرعت سایت

بهینه-سازی-سرعت-سایت

سرعت لود شدن سایت شما، اولین بخشی است که کاربران اینترنتی با آن مواجه می شوند . مدت زمانی که کاربران اینترنتی منتظر می مانند تا سایت شما لود شود در حدود 5 ثانیه خواهد بود . در واقع اگر طی بازه زمانی 5 ثانیه ای سایت شما لود نشود، شما درصد قابل توجهی از بازدیدکنندگان سایت تان را از دست خواهید داد . زمان لود شدن سایت شما هرچه کمتر باشد، مسلما کاربران بیشتری را به سایت شما جذب خواهد کرد و باعث می شود تا کاربران بدون هیچ درنگی به سایت شما وارد شوند . شاید جالب باشه که بدانید 1 ثانیه دیرتر لود شدن سایت شما، باعث خواهد شد تا شما در حدود 7 % از کاربران و بازدیدکنندگان تان را از دست دهید ! شما باید بتوانید با بهترین برنامه نویسی و سبک کردن سایتتان، موجب افزایش سرعت لود سایت تان شوید .

یکی از مسائلی که امروزه خیلی از وب مستران و توسعه دهندگان وب درگیر آن هستند، سرعت لود سایت و اپلیکیشن موبایل می باشد . شما باید برای سایت یا اپلیکیش خود، ساختار مناسبی را پیاده کنید تا از لحاظ سرعت لود شدن و از لحاظ زیبایی ، کاملا کاربرپسند باشد . امروزه موبایل های هوشمند در دسترسی همه افراد جامعه قرار گرفته است . پس شما باید بتوانید در چنین محیطی، کسب و کارتان را در دسترسی بازدیدکنندگان اینترنتی قرار دهید . به همین دلیل امروزه طراحی سایت ریسپانسیو و واکنشگرا یا طراحی اپلیکیشن موبایل بسیار پرطرفدار است . 

راه کارهای افزایش سرعت لود سایت

با این اوصاف شما باید متوجه شده باشید که سایت یا فروشگاه اینترنتی شما باید سرعت لود بالایی داشته باشد تا بتوانید رضایتمندی کاربرانی که به تازگی وارد سایت تان شده اند را جلب کنید . برای افزایش سرعت سایت راه کارهایی وجود دارد که به صورت تقریبی می توانند چندین ثانیه در سرعت لود شدن سایتتان تاثیر بگذارند . در نظر داشته باشید بهتر است تا قبل از انجام هر کاری روی سایتتان، از سایت و کل سرویس تان فول بکاپ تهیه کنید تا در صورتی که هر اختلالی برای سایت شما رخ داد، بتوانید به راحتی و با ریستور کردن بکاپ، مشکل را رفع سازید . برای تهیه بکاپ از سایت خود بهتر است با پشتیبانی شرکت هاستینگ تان در ارتباط باشید .

  1. کدنویسی استاندارد و بهینه : موتور سایت شما، کدهای سایت شما است . سایتهای امروزی قابلیت های متفاوتی خواهند داشت که یک تیم برنامه نویسی یا یک شخص برنامه نویس، آن را طراحی کرده اند . استفاده نکردن از کدهای پیچیده و سنگین، کانکشن بهینه روی دیتابیس و به صورت کلی، کدنویسی استاندارد، مسلما مهم ترین موارد برای بالا بودن سرعت لود سایت شما خواهد شد . در همین راستا خدمت شما دوستان عزیز توصیه میکنیم که چنانچه قصد راه اندازی سایت فروشگاهی یا سایت های سنگین و پیشرفته را دارید، از قالب وردپرس یا cmsهای دیگر استفاده نکنید و حتما برای سایت تان ، اقدام به تهیه خدمات طراحی سایت اختصاصی داشته باشید . مسلما شما نباید از یک ساختار آماده که از پیش ایجاد شده است و خیلی از موارد آن اضافه است و به کار شما نمی آید، توقع سرعت بالا داشته باشید .
  2. بهینه سازی محتوای استاتیک سایت : محتوای ثابت یا استاتیک سایت، در واقع css ها و جاوا اسکریپت های سایت شماست که در تمامی صفحات سایت تان یکسان هستند و به همین دلیل بهتر است تا تمامی این محتوا در کمترین حجم ممکن باشند تا سرعت لود سایت را کاهش دهند . این امر را minify css و minify js می گویند . زمانی که شما یک فایل را minify می کنید در واقع بخشها و فضای  خالی یا space که داخل فایل ها قرار دارد را حذف خواهید کرد . برای اینکه بتوانید کدهای css و js سایت تان را minify کنید راه های زیادی خواهید داشت . برای مثال استفاده از سایت های minify کننده یا پلاگین های وردپرسی minify برای سایتتان کارآمد خواهد بود . پلاگین های وردپرسی Autoptimize و WP Super minify برای اینکار مورد استفاده قرار میگیرند .
  3. بهبود TTFB : یکی از مواردی است که شاید خیلی از شرکت های هاستینگ و کارشناسان فنی دلیل بالا بودن آن را به صورت دقیق ندانند . طی بررسی های انجام شده، بالا بودن سرعت لود اولین بابت ، باعث نارضایتی شدید کاربران و بستن صفحه لود سایت شما خواهد شد . مدت زمان لود شدن این موارد، عموما به این دلیل بالا خواهد بود که بار سرور هاست تان بالا باشد یا مشکل شبکه ای بین شما و سرور هاست وجود داشته باشد که منجر شود تا عمل resolve شدن دامنه تان طول بکشد . در ایران و در بین کاربران ایرانی، اغلب این مورد زمانی رخ می دهد که یا سرور هاست مشکل لود دارد و در وضیعت overload قرار دارد یا اختلال شبکه ای بین سرور هاست و بازدید کننده سایت وجود دارد . اختلالات دیگری مثل، مشکل در وب سرور یا کدنویسی سایت نیز موجب بروز چنین مشکلاتی خواهد شد .
  4. کاهش سرعت پاسخ سرور : مدت زمان پاسخ سرور به درخواست هایی که از کاربران دریافت می کند، یکی از مهم ترین عوامل افزایش سرعت لود سایت است . در همین راستا بالا بودن زمان DNS Lookup و مدت زمانی که سیستم کاربران، آدرس آی پی سرور سایت شما را پیدا کنند ، باعث می شود تا سرعت لود سایت شما افزایش یابد .
  5. انتخاب هاستینگ مناسب : مطمئنا تهیه سرویس هاست پرسرعت و با کیفیت عالی، در بالا بودن سرعت لود سایت شما نقش بسزایی خواهد داشت . در ایران نیز شرکت های بسیاری وجود دارند که هاست استاندارد به کاربران ارائه نمی کنند و باعث کندی لود سایت شما خواهند شد . پس تهیه یک سرویس مناسب به شما کمک شایانی خواهد کرد .
  6. فشرده سازی فایل ها : کاهش حجم فایل های تحت وب یکی از بهترین راه کار ها برای کاهش سرعت لود سایت است . فشرده سازی اطلاعات نیز نهایتا منجر به کاهش حجم اطلاعات می شود و در نهایت سرعت تان را افزایش خواهد داد .
  7. فعال سازی کش سمت سرور و کاربر : کش کردن اطلاعات ( caching ) یکی از قابلیت هایی است که روی وب سرور ها و فریمورک های برنامه نویسی قرار دارد . این مورد می تواند کمک بسیار زیادی به افزایش سرعت لود سایت شما داشته باشد . کش کردن اطلاعات می تواند از سمت سرور یا از سمت مرورگر تنظیم و فعالسازی شود . در واقع اعمال یک سیاست موفق برای فعالسازی کش ، باید با دقت و مهارت انجام شود . ست کردن زمان بیش از حد برای کش کردن اطلاعات، از طرفی باعث ایجاد اختلال در سایت شما خواهد شد . در این حالت فرض کنید شما تنظیم کرده اید که محتوای استاتیک سایت شما، از جمله css و js و تصاویر سایت تان ، به مدت 1 سال روی مرورگر کاربران کش شوند . پس در این حالت کاربر قادر به مشاهده تغییراتی که شما روی سایت خود اعمال کردید، نخواهد بود . تنظیمات کش سمت سرور نیز باعث کاهش لود سرور و سایت شما خواهد شد و سرعت و کیفیت سایت تان را افزایش خواهد داد .

بهینه سازی سئو

شاید اول نیاز باشد تا بررسی کنیم که سئو چیست؟ خب سئو در واقع رابطه ی کاملا مستقیم با میزان فروش و درآمد شما از سایت تان خواهد داشت . در لغت سئو از کلمات Search Engine Optimize تشکیل شده است . search engine ها یا  موتورهای جستجو نیز به سرویس هایی مثل، گوگل، bing، یاهو و... گفته میشود . شما با جستجو کردن عبارت در این موتورهای جستجو، سایت هایی را مشاهده خواهید کرد که سرویس یا محصول یا توضیحات علمی راجع به موضوع مدنظرتان را به شما ارائه میکند . معروف ترین موتور جست و جو و یکه تاز این صنعت در دنیا، شرکت گوگل آمریکاست . 

یادگیری بهینه سازی سایت برای بهبود سئو هر سایت شرکتی و سایت فروشگاهی یا سایت خدماتی حیاتی است . سئو حرفه ای باعث می شود تا میزان فروش سایت شما بالاتر برود و شما سود بالاتری را از طریق سایت یا اپلیشکین تان دریافت کنید . زمانی که سایت شما سئوی مناسبی داشته باشد ، یعنی شما در حال دریافت ترافیک بالایی روی سایتتان هستید پس می توانید تا کاربران بیشتری را روی سایت خود داشته باشید .

کلون کلود از شرکت های پیشرو در زمینه طراحی سایت و ارائه خدمات هاست و میزبانی وب، با طراحی و توسعه سایت پرسرعت و سئو محور، قادر به توسعه کسب و کار آنلاین شما خواهد بود .



خرید و سفارش تمامی خدمات هاست فروشگاهی ، هاست وردپرس یا لینوکس ، هاست ویندوز ، هاست پایتون و هاست nodejs



دیدگاه شما