12 نفر مقاله را پسندیدند

اگر خوشتون اومد لایک کنید




ووکامرس چیست؟ آموزش راه اندازی سایت با ووکامرس

اگر به تازگی قصد دارید تا اقدام به راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نمایید ، حتما نام وردپرس و هاست وردپرس و ووکامرس به گوش تان خورده است . هزاران وب سایت فروشگاهی جدید از طریق وردپرس و ووکامرس در حال فعالیت هستند و اکثر افراد و شرکت های جدید نیز که قصد راه اندازی سایت برای این کار را دارند از همین نرم افزارها و سرویس ها برای راه اندازی سایت شان استفاده می کنند . با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله بررسی کنیم ووکامرس چیست و چگونه یک سایت و آنلاین شاپ راه اندازی کنیم .

 

وردپرس چیست؟

خب ما قصد داریم خیلی پایه ای بخش های مختلف یک فروشگاه آنلاین رو با شما بررسی کنیم . بخش اصلی سایت های فروشگاهی وردپرس است . وردپرس در حال حاضر بزرگ ترین سیستم مدیریت محتوای جهان است و جامعه آماری بسیار زیادی در حال استفاده از این cms هستند . بنابراین اگر در ابتدای کار هستید و نیاز به راه اندازی سایت فروشگاهی دارید ، سایت وردپرس انتخاب بسیار مناسبی برای شما می باشد . بسیاری از سایت های ایرانی یا خارجی وجود دارند که قالب وردپرس بسیار زیبا و متناسب با نیاز شما را طراحی کرده اند و به صورت آماده برای فروش گذاشتند . کاربران می توانند با مشاهده دموی این قالب ها ، اقدام به خریداری این قالب ها کنند . پس از اینکه قالب را خریداری کردید باید قالب را روی هاستتان نصب نمایید . پیشنهاد ما به کاربران ایرانی استفاده هاست وردپرس کلون کلود است که متناسب با نیازهای وب سایت های فروشگاهی وردپرسی می باشد و سرعت بالایی خواهند داشت .

اگر به اختصار بخواهیم بررسی کنیم شما برای راه اندازی سایت فروشگاهی چند مرحله پیش رو خوهید داشت که مطابق زیر می باشند :

  1. خرید قالب
  2. خرید و ثبت دامنه
  3. خرید هاست
  4. نصب قالب روی هاست
  5. ثبت سایت در گوگل

از مواردی که بالا اشاره شده است ، شما تقریبا نام همه آن ها را شنیده اید و احتمالا میدونید که چی هست الان با توضیحاتی که بهتون دادیم به جز خرید و ثبت دامنه که در مقاله ای جدا به بررسی آن پرداختیم . اگر خواستید می توانید از این لینک مقاله آموزشی در ارتباط ثبت دامین را مطالعه کنید .

 

ووکامرس چیست؟

تا اینجا با وردپرس و مراحل راه اندازی یک سایت فروشگاهی آشنا شدیم . حالا نیاز داریم تا بدونیم ووکامرس چیست و آیا برای کار ما مورد نیاز هست یا خیر ... ووکامرس یکی از بزرگترین و محبوب ترین افزونه های سایت های فروشگاهی وردپرس است . تقریبا تمامی سایت های فروشگاهی ایرانی و داخلی از این افزونه برای مدیریت بیزینس آنلاین خود و محصولات و خدماتی که ارائه می کنند ، استفاده می کنند . این افزونه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید هر محصولی که می خواهید به صورت آنلاین بفروشید را مدیریت کنید . ووکامرس قابلیت فروشگاهی شدن را به سایت شما اضافه خواهد کرد و این به آن معناست که اگر شما تا الان سایت وردپرسی داشتد که از آن به عنوان فروشگاه استفاده نمی کرده اید ، با نصب افزونه ووکامرس روی وردپرس ، می توانید قابلیت های یک فروشگاه را به سایت خودتان اضافه کنید .

برخی از قابلیت های ووکامرس را با هم بر میشماریم :

  • پیگیری سفارشات
  • تعامل با مشتریان
  • به روز رسانی وضعیت تحویل محصولات
  • مدیریت موجودی محصولات
  • انبار داری و بررسی وضعیت محصولات
  • قابلیت اتصال به درگاه های پرداخت معتبر داخلی

ووکامرس بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس است به دلایل مختلف ... یکی دیگر از این دلیل قابلیت ادغام این افزونه با افزونه بسیار ارزنده و مهم yoast seo است . این افزونه مسلما باید روی هر سایت وردپرسی فعال باشد تا سایت شما در گوگل به بهترین نحو ممکن ایندکس شود . اگر با افزونه yoast آشنایی ندارید ، حتما مقاله آموزشی ما در ارتباط با افزونه yoast را مطالعه نمایید .

مقاله پیشنهادی کلون کلود : yoast seo چیست؟

این قابلیت یعنی همان ادغام woocommerce و yoast seo خیلی کار شما را راحت می کند . چراکه شما به راحتی می توانید یک وب سایت فروشگاهی همه چیز تمام داشته باشید که تمامی قابلیت ها را به شما ارائه می کند و شما صرفا می توانید به تجارت آنلاین خود فکر کنید . البته دقت داشته باشید که همه این موارد در شرایطی است که شما هاست پرسرعت و زیرساخت مناسبی نیز داشته باشید که روی آن کندی نداشته باشید . سرعت لود سایت مسلما یکی از مسائلی است که همیشه باید به آن دقت کنید . در هر مرحله که تغییراتی روی سایت خود اعمال می کنید ، حتما وضعیت سرعت لود سایتتان را چک کنید .

دلایل دیگری که پیشنهاد میشود از ووکامرس به عنوان افزونه فروشگاهی تان استفاده کنید ، این می باشد که شما با کمک ووکامرس می توانید هر چیزی که نیاز دارید را بفروشید . تفاوتی ندارد که محصول شما چیست ، شما با ست کردن قیمت و ویژگی های محصول به راحتی می توانید محصولات یا خدمات و سرویس های خود را بفروشید . دلیل دیگر جامعه آماری بسیار گسترده ووکامرس است . توسعه دهنده گان و برنامه نویسان بسیار زیادی چه در داخل و چه در خارج ایران ، با این افزونه کار می کنند . این قابلیت بسیار بزرگی در دنیای نرم افزار است! چرا که اگر روزی شما با مشکل مواجه شوید ، می توانید به راحتی در جوامع برنامه نویسی یا وردپرسی ، با یک کارشناس یا متخصص وردپرس در ارتباط باشید تا ایشان مشکل تان را رفع کنند .

 

راه اندازی سایت با وردپرس و ووکامرس

خب در این بخش از مقاله قصد داریم تا یه مقدار به صورت تئوری راهنمایی تان کنیم تا شما بتوانید خیلی راحت تر و سر راست ، مراحل راه اندازی سایت را انجام بدین و بهترین تصمیمات را در این مسیر اتخاذ کنید . خب تا اینجا فهمیدیم که وردپرس چیست . الان می تونیم با خرید قالب وردپرس فروشگاهی مدنظرمان از کلون کلود یا هر سرویس دهنده دیگری ، چارچوب سایت مان را مشخص کنیم و شروع کنیم یک سری کارهای ابتدایی مثل رنگ بندی و تعیین آیتم ها در منوها را انجام بدیم . 

اگر آشنایی با وردپرس ندارید ، اصلا نگران نباشید ، شما می توانید به راحتی و جستجو در اینترنت ، آموزش های رایگان در ارتباط با وردپرس را مطالعه کنید و نیازهای سایت خودتان را رفع کنید . در نظر داشته باشید قل از اینکه بتوانید روی قالب وردپرسی که خریداری کردید شروع به کار کنید ، باید خرید هاست و دامنه را انجام داده باشید .پیشنهاد میشود که اول دامنه را ثبت کنید و یک نام در نظر بگیرید . برای مثال اگر سایت فروشگاه لباس می خواهید راه اندازی کنید ، می توانید دامنه clothesshop.com را انتخاب کنید . به یاد داشته باشید شما نمی توانید دامنه هایی که قبلا توسط اشخاص یا شرکت های دیگر ثبت شدند را ، ثبت و خریداری کنید . برای بررسی وضعیت دامنه مدنظرتان می توانید به صفحه ثبت دامنه در سایت ما مراجعه نمایید و از این مورد آگاه شوید و در صورت نیاز ، دامنه را با قیمت مناسب خریداری و ثبت کنید .

مقاله پیشنهادی کلون کلود : دامنه چیست؟ آشنایی با ثبت دامنه

بعد از اینکه ثبت دامنه تمام شد ، باید اقدام به خرید هاست کنید . هاست فضایی است که شما باید فایلهای وردپرس را روی آن آپلود کنید . پیشنهاد ما به کاربران سایت های وردپرسی ایرانی خرید هاست وردپرس کلون کلود است که سرعت لود بالا و بکاپ گیری هفتگی 2 مرتبه خواهد داشت تا در صورتی که هر گونه اختلالی برای سایتتان رخ دهد ، بتوانید با کمک ما ، نزدیک ترین تاریخ بکاپ را روی هاستتان بازیابی نمایید . هاست وردپرس کلون کلود با میزان ram و cpu که به سایت شما تخصیص می دهد ، نیازهای طراحان سایت وردپرس و برنامه نویسان می باشد تا بتوانند بدون کندی و مشکل روی سایت شان کار کنند .

خب توی این مقاله ما سعی کردیم تا مقدمه ای بر افزونه خوش نام ووکامرس داشته باشیم که خیلی از کاربرا باهاش کار می کنن و توی سایت هایی که طراحی و توسعه می کنن ، ازش استفاده می کنن . کلون کلود ارائه کننده خدمات هاست لینوکس ، هاست ویندوزی و هاست های متناسب وردپرس در ایران می باشد . چنانچه هر گونه سوالی در ارتباط با سرویس ها داشتید و یا سوالاتی در ارتباط وردپرس و افزونه های آن یا مسائل اینچنینی داشته باشید ، می توانید با پشتیبانی چت آنلاین سایت ما در میان بذارید .



خرید و سفارش تمامی خدمات هاست فروشگاهی ، هاست وردپرس یا لینوکس ، هاست ویندوز ، هاست پایتون و هاست nodejs



دیدگاه شما